Ostpanerad omelett (Lchf)

Idag blev det ospanerad omelett till frukost och herrejisses vad gott det var. Det här kommer jag absolut att göra igen. Lätt och smidigt gick det med. Jag fyllde min med räkost,tomat och babyspenat. Nu sitter jag här mätt och nöjd och glad :)

Det här behöver du:  (Räknat på 1 portion)

ca 6 skivor ost ( av valfrisort jag hade bara gouda hemma)

2 ägg

2 msk grädde

lite salt

Gör så här:

Lägg en klick smör eller kokosfett i stekpannan och låt det smälta helt. Lägg i skivorna med ost så att dom täcker bottnen på stekpannan. Medelvärme ska du ha och när osten fått bubblor så häller du på blandningen med ägg,grädde och salt och låter det steka en stund. Lägg på valfri fyllning och när omeletten stelnat lite så viker du den som en halvmåne och låter den stå någon minut till innan det är dags att hugga in. Jag hade räkost,tomat och babyspenat i min men här kan du välja det just du tycker om :)

 

 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0