Lchf Tacogratäng

När det är helg så måste man ju mysa till det lite extra och det har vi gjort nu :) Nu ska jag fylla upp ett glas vin och sätta mig o njuta av kvällen.

Tacogratäng:

500 g köttfärs

1 vitlök

1/2 paprika

1/2 lök

Tacokrydda (Lchf-klubbens)

1 burk tacosås Hot (liten burk)

1 burk cremé fraiche (liten burk)

1 liten tomat

ost

(jag hade i lite chilipulver för extra sting inget man måste ha)

Gör så här:

Stek köttfärsen och häll på tacokrydda. Jag hade i löken/vitlök och paprikan och lät det bli lite mjukt i stekpannan. När det är klart häller du över det i en ugnsfast form. Blandar ihop cremé fraiche och tacosås och häller detta över köttfärsen. Lägger skivad tomat längst upp och sedan på med osten. In i ugn på 200 grader i ca 20-30 min till osten fått fin gyllene färg.

Till gratängen gjorde jag ostchips.

Ta den osten du gillar hyvla och lägg dubbel på en plåt med bakplåtspapper och sedan in i ugnen på 200 grader ca 8-10 min. Osten ska bli lite gyllene de är mjuka när du tar ur ugn men blir sedan hårda och krispiga.

 

 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0