Lchf Kanelkokta rabarber

Bjöd upp mamma på lite fika och funderade på vad man skulle bjuda på..så jag valde ut detta som jag nu ska ge er receptet på..Gott men syrligt var det inget för den som gillar sötsliskiga saker haha :D

Det här behöver du:

300 g rabarber ( i små bitar)

1 msk vatten

ca 1 krm kanel

2 msk sötning ( jag hade ica sötströ)

Gör så här:

Skala och slanta rabarbern ( jag hade fryst färdig skuren). Lägg i kastrull och häll i 1 msk vatten..sedan låter du det sjuda (småkoka) en stund sedan häller du på sötning och kanel. ( Du ser när det börjar vattna sig). Koka ca 12 minuter det gör inget om det blir lite bitar kvar men det blir liksom en kräm av det.  Ställ sedan åt sidan och låt det svalna.

Sedan blandade jag 1 dl yoghurt och 1 msk vispgrädde och hällde i lite vaniljarom. Rör detta till en slät blandning.

Varva sedan rabarberkrämen och yoghurtblandningen och avsluta med lite hackade nötter ovanpå jag hackade lite macadamianötter Men det går lika bra med hackade hasselnötter :)

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0