Korvstroganoff&blomkålsris (Lchf)

Hej kära läsare! Mår fortfarande skrutt och matlusten är inte tillbaka än.. så frukosten hoppade jag idag det fick bli en kopp te bara. Men mat måste man ju ha i magen så det var bara att släpa sig ut till köket och röra ihop något ätbart och då fick det bli det här. Så nu är jag mätt och go och lägger mig tillrätta i soffan igen.

Detta hade jag i :

500 g falukorv ( jag hittade en med lite kh i när jag handlade sist)

1/2 gul lök

1 vitlöksklyfta

mindre än 1/2 tsk sambal olek

1 msk tomatpuré

1 1/2 dl grädde

salt&peppar efter smak jag hade även i lite chilikrydda. Kan ju ha tur att jaga bort baskiluskerna om man kryddar på haha :)

Gör så här:

Hacka lök, både den gula och vitlök. Strimla korv och stek allt detta först. Sedan är det bara att fylla på med alla de andra ingredienserna och smaka av. Låt puttra en stund ca 10 minuter.

Jag serverade med blomkålsris. Jag river färsk blomkål på den grövsta sidan på rivjärnet. Sedan kokar jag riset i ca 1-2 minuter. Häller av i durkslag och låter det ånga av innan servering. Lite salt behövs med.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0