Påsktårtor som jag gjorde och firande

Helgen och ledigheten i påsk har varit underbar..har varit hos vänner och med familj och ätit och fikat gott. Igår gjorde jag 2 stycken påsktårtor som gjorde succé.
 
Köpte färdiga bottnar och sedan gjorde jag bountyfluff som jag tog på ena lagret och sedan vanlig marsankräm på nästa och ett med hallonsylt blandat med lite grädde. Jag pyntade med persika,jordgubb och kycklingar och hyvlad choklad och chokladägg. Den ena satte jag fingrar runt om (kakor alltså) och den andra nobless.
 
Bountyfluff:
 
3 dl grädde
180 g bounty
 
Värm grädden i kastrull den får INTE koka sedan stoppa i bountybitarna och låta dom smälta.
Ställ in i kylskåp och låt stå över natten. Sedan är det bara att vispa upp den med elvisp så den blir fluffig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0