Havrebollar och valborg

Vart tog det fina vädret vägen kan man undra?. Idag är det riktigt kyligt ute och då ska man ut och fira? Fast för mig blir det inget firande utan jag ska ha en mysig hemmakäll lugnt och skönt.
Dottern och jag blev lite sugna på havrebollar så det har vi gjort nu och kan bara säga MUMS så goda:)
 
Recept på havrebollar:
 
250g smör (jag använde margarin)
2½ dl socker
7½ dl havre
1 msk Vaniljsocker
1 msk kakao
½ dl kallt kaffe

Garnering
Kokos

Vispa socker och smör i 5-10 min med elvisp
Blanda ner havre,vaniljsocker kakao och de kalla kaffet i smör/socker smeten
Vispa ytterligare 5-10 min med elvisp
Ställ in smeten i kylen i någon timme ta ut å rulla till bollar och sedan rulla i kokos.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0