Rårakor av kålrot (Lchf)

Hejhej!

igår blev det inget bloggande för mig alls då jag var på resande fot hela dagen..10 timmar i bilen blev det och när jag kom hem så var jag på tok för trött för att starta datorn. Sedan var det lite svårt att hålla sig helt till Lchf när man inte visste vart man skulle äta och stanna. MEN nu är jag tillbaka igen och nu kommer det recept och trevliga bilder på det jag lagar till. Idag gjorde jag rårakor på kålrot och det var första ggn jag gjorde det och det var absolut inte den sista. Faktiskt riktigt gott inte för att det smakar som när man gör det på potatis men detta är ju ett smart alternativ tycker jag. Till det så stekte jag bacon och serverade med lingon.

Rårakor: Blev 6 st stora

300 g finriven kålrot

2 ägg

salt och peppar

Bacon eller stekfläsk

Gör så här:

Riv kålroten fint och blanda i ägg och kryddor. Stek först bacon/stekfläsk och när det är klart så sparar du fettet som blir och i det steker du rårakorna. Några minuter per sida. Servera med lingon eller vad du nu tkr om. Det finns ett lågkalori alternativ att köpa bland lingonsylt den använder jag 6 kh/100 g.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0