Kokosplättar/pannkakor LCHF

Har haft en jobbig morgon med magont..men måste ju försöka pilla i mig lite att äta såå valde dessa kokosplättar och mums mums gillar man kokos är de här perfekta. För man får lite krispigt kokos när man tuggar i dessa :)

Det här behöver du: (9 plättar fick jag ut av min smet. Hur många pannkakor det blir vet jag inte)

2 ägg

1 dl kokos

1 dl grädde

lite salt

( vill man så kan man ha lite ica sötströ i men det hade inte jag )

Gör så här:

Kör kokosflingorna i en mixer så de blir som mjöl. Vispa ihop kokosmjölet,ägg och grädde och salt. Låt svälla en stund ca 5-10 minuter.

Stek plättar eller pannkakor i smör i en stekpanna på medelvärme tills de får fin färg.

Jag åt mina med lite blåbär och lättvispad grädde. Men man kan ta yoghurt eller bara bär om man vill det. Eller någon lättsockrad sylt om man har det.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0