Gastric Bypass

Det här med gastricbypass har blivit så vanligt idag. Jag minns för många år sedan då hörde jag inget om detta och visste knappast att det ens fanns möjlighet att utföra en operation som gjorde att man kunde minska i vikt. Men nu har jag flera bekanta och även sådana som man vet vilka de är men inte pratar med men som man hört på ryktesväg genomgått en sådan här operation.
MEN nu till mina egna tankar om detta för mig är det en självklarhet att först försöka på egen hand att gå ner i vikt man måste ge det en chans innan man lägger sig på ett operationsbord. Anledningen till att jag skriver att man själv kan försöka först är att jag själv bantat ner mig över 30 kilo och vill man så kan man.
 Men för många verkar detta vara ett lätt alternativ för man behöver ju inte försöka själv och sedan när de gått ner i vikt så mår de antingen dåligt eller så går de upp i vikt igen för de trillar tillbaka i sina gamla vanor och det fungerar ju inte alls.
Jag kan förstå de som är riktigt stora och kraftiga att de inte kan lägga om livsstil och för dom är en operation absolut en bra utväg. Men jag vet många som gör detta bara för att slippa banta och det är för mig helt fel anledning och en av dessa som gjort operationen har gått upp allt och kanske lite till igen och fått göra ytterligare en operation..Är det så det ska vara? Nej fyy.
Jag har absolut inget emot att denna möjlighet finns utan stödjer den till 100 % men när det görs av fel anledning där stödjer jag den inte alls.
Jag vet att det inte är en lätt operation att genomföra och det finns även risker med den och man kan må psykiskt dåligt efter eller få ont i magen mm så tänkt efter 2 ggr och väljer man ändå att göra den så gör det av rätt anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0