chokladmuffins (Lchf)

Myskväll i sjukstugan ..Chokladmuffins eller vad man nu ska kalla detta. En väldigt mjuk och god kaka med mkt chokladsmak. Ligger på soffan och tycker synd om mig själv får hoppas detta går över fort så man orkar böka runt i köket igen :)

Detta hade jag i :

2 ägg

100 g smör

1/2 krm äkta vaniljpulver

3/4 dl grädde

100 g mörk choklad ( min var bara på 70% hade bara den hemma)

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och när det har smält så bryter du i bitar av chokladen och låter den smälta ihop med smöret. Vispa äggen och grädde och vaniljpulver. Sedan häller du i chokladsmeten och vispar det. Fyller formar till hälften jag hade aluminiumformar det blir ca 12 stycken. In i ugnen 6-8 minuter. Sedan kan du låta dom svalna i kylskåp eller frys. 

Servera med en klick grädde och hallon :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0