Proteinplättar (Lchf)

Idag har himlen öppnat sig och det smattrar på bra på rutorna..jag  passade på att ha en inomhusdag och med det menar jag städa..inte det  allra roligaste men tyvärr nödvändigt ibland. Så nu har hajen rastats  och tvätten är tvättad osv...

Satte mig ganska nöjd i soffan nyss  och funderade på vad jag skulle fixa till för gott att mysa med och kom fram till detta :) Man behöver inte smälta en ruta mörk choklad att ha  på om man inte vill..jag gjorde det för att jag kände att jag varit så  duktig så ville lyxa till det lite. Det räcker helt klart med lite  vispad grädde o bär bara och smakar lika gott med det. Kan säga att det  blev många och jag orkade bara hälften.

Till 11 plättar :

2 ägg

1 dl kokosmjölk

1/2 dl vatten

1 msk fiberhusk

30 g proteinpulver och jag mätte upp det och det blev 1 dl ( här kan du använda valfri smak jag hade cookies&cream)

lite salt ( tog typ 1 nypa)

Gör så här:

Vispa ihop alla ingredienser i en skål och låt den stå några minuter och  svälla. Använd antingen en plättlagg eller vanlig stekpanna ha  medelvärme på och stek i kokosolja. Några minuter på varje sida. Servera och njut!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0