Muffins (Lchf)

Dottern och jag har blivit riktiga fikatanter och visst är det trevligt men nu får det vara stopp med fikabröd för ett tag..iof har jag tappt vikt när jag varit sjuk men ja vill ju inte gå upp allt igen..Men dessa muffins va helt gudomligt goda smakade kladdkaka och det är ju inte fel eller hur? Sedan spritsade vi färgad grädde på och vips hade man en god cupcake :)

Till muffinsen: Blev 7 stycken

100 g osaltat smör

100 g mörk choklad

2 ägg

0,75 dl grädde

2 kryddmått äkta vaniljpulver

Gör så här:

smält smöret och lägg i chokladen så att den smälter med där i. Vispa ägg, häll i grädde och vaniljpulver och vispa det. Sedan i med smör/chokladblandningen och fyll formar till hälften. In i ugn 225 grader ca 10-12 minuter. Jag använde en muffinsplåt.

Vispa grädde och färga med gul och röd karamellfärg. Ät och njut.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0