Lchf kålrotsgratäng

Middagen har landat i magen och idag bjöd jag på skinkschnitzel och klrotsgratäng..woow säger jag bara såå himla gott. Till och med sambon måste ha tyckt detsamma för han gick och hämtade en extra omgång haha.. Nu sitter jag här mätt och nöjd och smuttar på en kopp kaffe..Livet är underbart eller hur? :)

Det här hade jag i :

ca 350 g kålrot

11/2 dl grädde

1 burk cremé fraiche paprika&chili (den lilla)

1 vitlöksklyfta

1/2 gul lök

salt,peppar och chilikrydda

ost

Skär kålroten i tunna skivor,hacka lök och vitlök. Blanda cremé fraiche och grädde och kryddor i en bunke. Lägg kålroten längst ner i en ugnsfast form lägg över den hackade löken och vitlöken. Häll över gräddblandningen och toppa med den rivna osten. In i ugn på 200 grader ca 50-60 minuter.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0