Lchf lakritspannacotta med hallon

Firar mig själv idagdå jag fyller år så gjorde lakritspannacotta och OMG så gott...värmde lite hallon och hällde på och lite riven mörk choklad..Unnar mig gott idag och det är jag värd.

4 port

4 dl grädde

1 krm vaniljpulver

sötströ efter smak och tycke jag tog ca 1 msk

1 msk lakritspulver

2 gelatinblad

Lägg gelatinbladen i kallt vatten. Blanda övriga ingredienser i en kastrull och låt sjuda ca 5 minuter. Ta av kastrullen från plattan och lägg i gelatinbladen.

Låt svalna lite innan ni häller upp i glas. Ställ in i kylen med plastfolie på.

Jag värmde lite hallon och hade längst upp och lite riven choklad vid servering.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0