Lchf Halloweentårta

Ja idag har jag fixat till en Halloweentårta Lchf style och visst det var lite pill men roligt var det. Man gör denna i en liten form 12-15 cm i diameter. Delad i 2 delar och mellan hade jag blåbärsgrädde. Sedan spacklad med grädde och ett marsipanlock på :)

Bottnen:

60 g smör

2 ägg

2 msk grädde

2 dl mandelmjöl

2 msk kokosmjöl

2-3 msk sötströ

2 tsk bakpulver

2 krm vaniljpulver

Vispa ägg pösigt med elvisp. Blanda de torra ingredienserna i en bytta. Smält smöret. Blanda sedan ner de torra i äggblandningen och smör och grädde. Rör ihop och häll i en liten springform min var 15 cm i diameter. Ströa med mandelmjöl eller som jag kokosflingor. In i ugnen på 175 grader ca 15-20 minuter.

Jag delade den i 2 delar och hade blåbär vispat med grädde på mellan lagret.

Gjorde ett litet marsipanlock med och till det använde jag:

50 g mandelmjöl

11/2 tsk sötströ

1-11/2 msk vatten (man kan använda grädde om man vill)

Mixa detta och sedan färga med karamellfärg. Kavla ut jag la plast både under och över. Pudra med kakao ögon och mun mm :D

Färga grädde och spritsa.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0