Spenatsoppa

I dag har vi smaskat spenatsoppa till lunch och jag minns inte ens när jag åt det sist så jag njöt för fullt för detta är något jag verkligen tycker om. Fast man gör det allt för sällan :)
 
Recept:
 
500 g spenat
1 msk hackad gräslök
1 msk smör/margarin
3 msk vetemjöl
8 dl vatten
2 st grönsaksbuljongtärningar
2 dl matlagningsgrädde
1 tsk salt ( jag tog inte riktigt så mkt smaka av )
1 krm vitpeppar
1krm muskot
4 st ägg
 
 
Gör så här:
 
Koka äggen. Skala och skär dem i halvor.
Tina spenaten i lite vatten i en kastrull
Tillsätt smör och hackad gräslök. Pudra på vetemjöl och häll på resten av vattnet.
Smula i buljongtärningarna och låt soppan koka ca 10 min under lock.
Rör i grädden i soppan.
Smaka av med salt, peppar och muskot.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0