Köttfärsås och tvättardag :)

Imorse när jag vaknade så låg jag kvar en lång stund i sängen och bara gottade mig älskar sådana dagar då man kan ta det lugnt och inte behöva hoppa upp ur sängen för att starta igång dagens utmaning.
Så när jag väl klivit upp så skulle jag in och kolla mitt konto på banken och då hade min bankdosa gett upp hoppaet och gått vidare så fick åka och hämta mig en ny på banken haha.
Mamma har varit här på en fika och jag har tvättat några maskiner med tvätt så ja jag har gjort det jag planerat idag.
Nyss stod jag och fixade köttfärsås så det ska sambon få hugga in i när han snart kommer hem från jobb. Med pasta till då givetvis.
Själv har jag börjat med min diet idag igen så jag håller mig till mitt pulver.
 
Så här gör jag min köttfärsås:
 
500 g nötfärs
1 gullök
1 vitlöksklyfta
1 burk creme fraiche
lite tomatpuré
ketchup
och kryddor idag blev det peppar,salt och chilipulver.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0