Hej hopp i regnet

jisses har totalt glömt bort att blogga men nu såå är jag tillbaka igen. Midsommaren är över och den var toppen trevlig med firande med vänner och familj god mat och tårta och ja jag ÅT ..ja ni läste rätt jag unnade mig att vara en vanlig människa just den dagen och vet ni vad? Det är inget jag ångrar alls. Ni ska få se tårtan jag gjorde och en bild på mig och mitt underbara <3.
 
I tårtan hade jag:
 
1 lager med Marabou jordgubb (fluff)
1 lager med marsankräm
pyntad med jordgubbar och grädde och riven choklad på.
 
Fluff:
 
180 g choklad
3 dl grädde
 
Gör så här:
 
värm grädden den får inte koka lägg i chokladen i bitar så den smälter. Häll upp i en bunke/skål och ställ i kylskåp minst 5 timmar helst 1 dygn. Sedan vispas den till fluff.
 
Det var om midommaren det nu har det ju gått ytterligare ca 1 vecka och den veckan har gått åt till att äta ordenligt och som ni vet kör jag ju LCHF och det fungerar riktigt bra man äter sig mätt och nöjd och allt rullar på i rasande fart..jag har nu 3 kilo kvar till målvikt och ja det ska jag väl klara tycker jag?. Sambon jobbar 2 veckor till innan han går på semester och förhoppningsvis kanske jag är i mål när han är ledig det återstår att se.
 
Idag och hela helgen rättare sagt har regnet öst ner och vi har mest varit hemma..fick ett ryck idag och åkte iväg till Hjo för att spana in hem&hobby och jösses vad saker man ville handla men man fick slå sig själv på fingrarna och släppa det man var på väg att stoppa i vagnen. Men lite handlade vi ju såklart det var ju därför vi åkte :).
Vi kikade även in på lite loppisar utmed vägen och jag hittade lite kossor till min samling wiie såå härligt.
Nu är det soffhäng som gäller här gubben ska kolla fotboll och ja jag sitter här på datorn och spanar istället för att se gubbar som jagar en boll är jag inte det minsta intresserad av.
 
Ha nu en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0