Zucchinibaugetter (Lchf)

Blev lite bakning idag :)
 

Detta behöver du: (blir ca 5-7 st beroende på hur stora man gör dom )

8 stycken ägg

3 dl fin riven zucchini ( krama ur all vätska)

3 dl mandelmjöl

4 msk fiberhusk

2 msk kokosmjöl

2 dl sesamfrön ( jag hade inga hemma så jag gjorde utan och det blev bra ändå)

1 tsk salt

3 tsk bakpulver

(jag hade inga sesamfrön och de blev supergoda utan med )

Gör så här:

Fin riv zucchinin och krama ur så mkt av vätskan som går. Vispa äggen fluffiga och rör sedan ner zucchinin.

Blanda alla torra ingredienser i en separat skål och rör sedan ner i äggblandningen. Låt det sedan stå och svälla i ca 10 minuter.

Sedan börjar själva formingen av baguetterna och det är en väldigt kladdig deg men försök att få till avlånga bullar så gott det går.

Skåra degen lite det blir snyggare ( här blev väl inte mina så fina men för försöka bättre nästa gång). Grädda i ca 20-30 minuter i 200 grader jag hade inne mina ca 20 minuter. Men här beror det ju på ugnen :).

Sedan låter du bröden svalna på galler... Ät och njut :D

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0