Påsken känns som jul

Jag vet inte men allt det man äter på påsk känns som julmat? Är inte någon större skillnad och jag tycker det känns väldigt trist men ändå står man där och gör janssons mm...Hmmm man kanske skulle starta en egen påsktrend på mat och gå emot alla haha.. Ska nog fundera på det lite till och se om jag kan komma på något gott att laga som vi ska fortsätta att äta på påskarna som kommer. Våga vägra påskmat (julmat).
Har haft mamma här på middag och det är alltid lika trevligt. Har dessutom fixat till 2 tårtor till morgondagen de är dock inte helt klara för den sista justeringen blir imorgon då den skall pyntas.
Vi tar det lugnt här ikväll med vin och mys och ja det blir en skön hemmakväll och det känns toppen faktiskt för jag känner ingen större lust att festa och fira idag utan det får bli imorgon med alla mysiga nära och kära.
 
Så jag önskar alla en Glad påsk!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0