Morotslåda och handlat

Idag handlade jag lite gott till påsken och det var fler än jag som tänkt likadant för jösses vilken fart det var i butikerna haha :D Men hem kom jag hel och fin och med allt som jag behövde ha.
Har roat mig med att göra en morotslåda (dock inte äkta från grunden utan med lite fusk men vad gör väl det?.
 
Här kommer receptet:
 
2 små tuber färdig risgrynsgröt (fusk men ändå )
6-7 stora morötter
½ dl ströbröd
1 dl vispgrädde
2 st ägg
Salt & muskot
 
Skala och skiva morötterna i slantar. Koka dem mjuka i lättsaltat vatten. Häll av vattnet och mixa morötterna till en slät smet. Blanda morotssmeten med gröt, ägg, grädde, ströbröd och kryddor. Häll smeten i en smord ugnsfast form och grädda lådan på 175 grader i ca 1 timme. Lådan är klar när den börjar lossna från kanterna och fått vacker färg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0