Fluff fluff (vit chokladfluff o cupcakes)

Idag har det tvättats fönster och jag har bytt gardiner så nu kan jag pusta ut..från vad undrar ni säkert. Jo det är så att jag bor på andra våning och har höjdskräck så det är en pina varje gång fönstren ska putsas.
 
Har även bakat cupcakes vanliga med vaniljsmak..gjorde hälften av cupcaksen med svart karamellfärg och hälften utan. Hade vit chokladfluff på som jag hade lite blå karamellfärg i och ja det blev mintgrönt ;)
 
Cupcakes blir ca 12 st:
 
3 ekologiska ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1 /2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten
Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Låt svalna.


Vit chokladfluff:
 
3 dl grädde
180 g vitchoklad
 
Värm grädden den får INTE koka
Häll i chokladen och låt den smälta
 
Förvara i kylskåp i minst 6 timmar helst 1 dygn sedan vispar du upp den med elvisp och spritsar på cupcaksen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0