Fredag=Handla=Kaos och 5 dagen till ända

Ja imorse blev det en tur till Willys för att handla hem lite smått och gott och det märktes tydligt att det var barnbidrag + sjukbidrag eller vad det nu heter för folk var som galna...kaos och trängsel och långa köer men det är tur att man själv inte är den stressade typen utan handlar lugnt och stilla och inte blir förbannad när det är långa köer och få kassor öppna..
Åkte till en kiosk efter för att kolla om det blev någon vinst på förra helgens trav och hade räknat med en 10a i vinst men i slutändan blev det nästan 700 kr så snacka om att man blev paff... Så köpte mig en ny andel och hoppas på mer vinst imorgon:).
 
Kom hem och packade upp och drog en vals med snabeldraken och studsade runt lite med dammvippan innan det var dax att börja med maten...konstigt att det inte känns tufft att stå där och kocka och inte äta själv. Sambon kom hem och mamma var här och skulle sällskapa honom vid matbordet. Själv tog jag mig en Allevo soppa och var nöjd med den. Måste säga att det går förvånansvärt bra det skulle vara kul om vågen gjorde mig glad med men vi får hoppas att det kommer snart...
 
Kvällen har varit lugn och skön och tv tittande och lite utplockande av hästar till v75 imorgon...
 
Jo just det plockade lite i skåpet och hittade 14 olika smaker på te haha snacka om att man hamstrat lite...så det är något jag inte behöver inhandla på ett tag ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0