Snickerskaka

Idag har det varit full rulle men det är bara härligt :). Har fixat en god middag innan sambon åkte till jobbet..sedan hjälpte jag mamma att betala räkningar via internetbanken...färgade håret på dottern och nyss bakade jag en snickerskaka som gubben ska ha med till jobbet imorgon.
Så nu blir det lite soffhäng för mig en stund.
 
 
Detta behöver du till kakan:
 
1 burk jordnötssmör (350g.)
1 dl stösocker
2 dl ljus sirap
1 dl kokos
1 tsk vaniljsocker
10 dl cornflakes
 
200 g mjölkchoklad som skall smältas och ha över kakan.
 
 
Gör så här:
 
Värm jornötssmör, sirap och socker och kokos och vaniljsocker försiktigt i en kastrull det får inte koka.
 
Krossa cornflaksen och häll i blandningen och rör runt ordentligt.
 
Ta en form och platta ut smeten och ställ den i kylskåp en timma.
 
När den stått där en timma så smält chokladen och bred den över kakan och låt stå ytterligare 1 timma i kylen sedan är det bara att hugga in och äta.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jane Melander

Det ser gott ut, men som att plomberna ska ryka och att magen sväller!

Kram!

Svar: Inte så hård och man måste få äta något gott ibland ju :)
Zwampe

2013-05-22 @ 22:43:10
URL: http://xn--kattgare-3za.blogg.se
Postat av: Lollo

Min kompis gjorde sån en gång, det var jättegott! Borde verkligen testa själv nån gång :D

Svar: Ja det är riktigt gott och väldigt enkelt :)
Zwampe

2013-05-30 @ 19:34:50
URL: http://Lolllos.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0