Kokbok med LCHF-recept

I helgen fick jag en kokbok med LCHF-recept av sambon han visste att jag ville ha en:). Så idag provade jag ett recept Kycklinggryta med Blomkålsris.
Tänkte dela med mig av receptet här det var väldigt enkelt att tillaga.
 
Detta behöver du: (4 port)
 
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
smör att steka i
400-600 g kycklingkött
2 dl creme fraiché
1 msk curry
1 tsk gurkmeja
saft av pressad citron
salt&peppar
1 blomkålshuvud
gröna salladsblad
 
 
Hacka löken och pressa vitlöken. Fräs i smör. Skär kycklingen i små bitar och lägg i stekpannan. Stek err par minuter och tillsätt sedan creme Fraiché, curry och gurkmeja. Smaka av med citronsaft, salt och peppar.
Koka upp rikligt med vatten. Riv blomkålen på den grövsta sidan av rivjärnet. Koka ett par minuter. Häll av vattnet och tillsätt salt och peppar efter eget önskemål.
Servera med gröna salladsblad.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter gott!
Kul att prova lite nya recept, är så lätt att man kör fast i det man är van att göra.
Tack att du delar med dig!
Kram!

Svar: Ja det blir ofta att man kör samma mat..Bara kul att visa vad man äter.. :) O detta var riktigt gott.Kram!
Zwampe

2013-03-04 @ 17:59:21
URL: http://nattstad.se/lottiz63

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0