"En julsaga" från Systembolaget

 
Jag har själv en tonårsdotter och min största rädsla är att hon tar sin första fylla och det går illa. Som det är nu så är det ju bara systembolaget som får sälja alkohol och det tycker jag är bra jag vill inte att det ska gå att köpa vin och sprit i livsmedelsbutiker. Som det är nu så händer det inte så mycket olyckor mm och så skall det fortsätta tycker jag. Rattfylla är det hemskaste som finns och det är lätt att bli beroende men än tycker jag inte att det har gått så långt och det hålls inom rimlig gräns bland befolkningen. De som arbetar på bolaget kan ge bra information och hjälpa till bra när man t ex ska köpa ett gott vin till maten. Att hålla alkoholen på systembolaget tycker jag ska fortsätta och vill man läsa mer så kan man gå in på:  varforsystembolaget.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0