Tänkte på en sak

när jag stod här och lagade mat och det är hur fan samhället ser ut idag.Vi har knappt pengar så vi kan handla mat i slutet av månaden och nu äter vi inte direkt någon lyxmat utan vanlig husmanskost så som köttfärsås, falukorv, köttbullar ja ni fattar vart jag är på väg inget dyrt kött eller resturangbesök det händer inte allt för ofta.
 
Sen såg jag idag en utländsk kille kanske runt 18-19 år som kom åkandes i en sprillans ny BMV och de verkar kunna bada i pengar medans vi Svenssons kämpar oss fram skall det vara så?.. nu är jag inte rasist absolut inte men när man ser allt de kommer glidandes i och hur de lever och så jämför man med sig själv då är vi som fattiglappar. Vi åker i en gammal Clio och jag klagar inte alls på våran bil den fungerar och den rullar framåt utan min tanke är just att varför skall vissa ha de bra och vissa dåligt?.
Visst det finns vissa av oss svenskar som oxå har det fett men ni fattar vad jag menar...och sen jag då som är sjukskriven som sjuk blir man med straffad för den lilla pengen man har den blir man då inte fet på det kan jag lova.
 
Hur står det egentligen till i samhället?
 
Var och handlade idag och fick gå och snika och inte kunna handla som jag ville för ja 60 kr på kontot räcker då inte långt när man ska gå in och handla.

Kommentarer
Postat av: ingbac44

Det är inte de fattiga invandrarna som kommer hit. Dom har inte råd.

2013-04-15 @ 17:21:54
URL: http://www.nattstad.se/ingbac44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0