Solen skiner och ja man blir glad -- Kassler i ugn med krämiga grönsaker

Idag är det kanonväder och det är riktigt varmt och skönt i solen...Så vad har den här damen gjort idag då?.
Jo jag följde med mamma till banken så nu ska hon bli modern och betala räkningar via internetbanken..Inte illa ju :).
Sedan handlade jag lite till maten jag skulle laga idag och ja sedan hem och passade på att sola näsan en stund innan det var dags att sätta kockmössan på.
 
Kassler i ugn med krämiga grönsaker:
 
Detta behöver du:
 
700 g kassler
2 st röd lök
3 st tomater
3 paprikor i olika färger
salt och peppar
1 burk creme fraiche med smak av franska örter
1 dl cheddarost (riven)
 
Gör så här:
 
Kassler är salt så det behövs inget extra salt men om du väljer någon mildare crème fraiche kan du dra några varv med pepparkvarnen innan rätten åker in i ugnen.

1. Sätt ugnen på 200 grader. Skiva kasslern i 0,5 cm tunna skivor. Smörj en form med olivolja. Placera ut kasslerskivorna på botten.

2. Skär grönsakerna i bitar och lägg paprikan och löken ovanpå kasslern och tomaterna överst. Salta och peppra. Men var lite försiktig med saltet eftersom kassler är salt. Klicka över såsen på grönsakerna. Grädda i ca 30 minuter. Ta ut och strö på osten. Grädda 10 minuter till.
 
Jag gillar min ost halvsmält så därför ser den lite gul ut...men har man denna lite längre i ugnen så blir den gyllenbrun.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0