Snart slut på påsken

och jag började med LCHF maten igen...Morgonen startades med en Smoothie som var gjord av kokosmjölk, bär kolsyratvatten och vaniljpulver.
Middagen blev broccoligratäng...
Påsken har varit mysig och vi har umgåtts med familjen nu återgår allt till det normala igen sambon börjar jobba imorgon och jag är hemma...
 
Recepten på det jag ätit kommer här:
 
Kokosmjölkssmoothie
 
Detta behöver du:
 
ca 6 dl kokosmjölk
4 dl valfria bär
ca 2-3 dl kolsyratvatten
0,5 tsk vaniljpulver
 
 
Mixa allt och häll upp i ett glas och njut!
 
 
Broccoligratäng:
 
500 g fryst broccoli
2 ägg
1 dl grädde
3 dl riven ost
salt&peppar
 
Sätt ugnen på 225 grader
 
Koka broccolin och häll av vattnet låt den rinna av en stund. Blanda ost grädde och ägg och kryddor i en bunke.
Häll den kokta broccolin i gratängformen och ostblandningen över. Gratinera i ugnen 15-20 min tills osten har fått fin färg.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0