LCHF bröd

Igår bakade jag LCHF bröd med sesamfrön och diverse andra ingredienser...receptet kommer nedanför här sedan.
När man tittade på själva smeten och hur det såg ut på plåten så tänkte man att det där kan ju aldrig bli något och det måste ju bli torrt och äckligt men det blev det absolut inte.
Har ätit det både igår på kvällen och imorse och det är riktigt gott med keso och paprika på...så detta kommer jag helt klart att baka igen och snabbt gick det sammanlagt 25-30 minuter tog det.
 
 
Detta behöver du :
 
Ingredienser:
1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Gör så här
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt (min kaka blev 38x24 cm) med en slickepott eller använd en bit plastfolie och brödkavel. Grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0