Just de ja

Var ju på Vårdcentralen i Fredags och gjorde lite kontroller...fick prata med en toppenbra läkare..min ordinarie är på semester så vi diskuterade om det som hänt på sjukhuset och han sa att det låter helt knäppt. Han sa också att de fått papper om att jag velat ha remiss till annat sjukhus så jag hoppas den är skickad.
Imina journaler som jag läst har det stått att jag nekat att göra vissa behandlingar vilket jag inte gjort. T ex ett arbetsprov det har jag däremot tjatat om att få göra i över 1 1/2 år...så det stämmer ju inte.
Sedan stod det att jag nekat dropp när jag kommit in det har heller aldrig hänt så de alltid sätter kanyl i armen varför skulle jag neka det?.
Så han sa att jag skulle kontakta patientnämden och att be dom hjälpa mig stryka en massa som står i journalerna för det som står där tror ju läkarna som läser på.
Jag har gått med på allt som sagts...aldrig nekat något utan själv bett om vissa saker och de har vänt det till helt andra saker.
Fick ta lite blodprover med då mitt blodvärde varit lågt så på Måndag skulle han ringa upp mig och då ska jag fråga lite mer när man sitter där så blir man ju lite stirrig och glömmer hälften av vad man undrar och vill ha reda på.
 
Så nu får lilla jag ta tag i lite saker det är egentligen inte klokt att man som patient ska behöva göra en massa det är ju jag/vi patienter som är sjuka...Men så är läget tyvärr...
 
Inte klokt....

Kommentarer
Postat av: Lotta

Instämmer med dig: Det är inte klokt...

2012-07-07 @ 22:23:31
URL: http://nattstad.se/lottiz63
Postat av: Monika

Vården är inte klok....

Svar: nej man kan undra vart det är på väg..det står om vårat sjukhus varje vecka om patienter som får felbehandlingar så det är verkligen sjukt.
Zwampe

2012-07-08 @ 10:47:48
URL: http://monckan.blogg.se
Postat av: Monica/handbruten

Hej!
Vad är det för ett sjukt sjukhus då har fått sån behandling på? Det är fan inte riktigt klokt.
Känner med dej
Kram/Monica

Svar: Det är på skövdes sjukhus de är inte riktigt kloka..står i tidningen om felbehandlingar hela tiden...jag får ingen hjälp alls och allt de skriver förvränger de så tillslut får de mig att verka som en psyksjuk:(
Zwampe

2012-07-08 @ 19:56:08
URL: http://handbrutensblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0