Tortillabröd (Lchf)

Fick så mkt kvar från igår så vi körde tacomys idag med..Fast idag gjorde jag egna Tortillabröd och det var både gott och enkelt.

Till bröden behövs detta: ( jag fick 2 stora och 2 små av denna sats )

4 ägg

1 dl cremé fraiche

0,75 dl mandelmjöl

0,5 dl fiberhusk

0,5 tsk salt

Gör så här:

Vispa äggen pösigt och sedan vispar du ner cremé fraichen i en bunke. Blanda mandelmjöl,fiberhusk och salt i en egen bunke och sedan vispar du ner det i äggblandningen. Låt det svälla i ca 10 minuter. Sedan kan du klicka ut halva smeten på en plåt med bakplåtspapper och lägg ett bakplåtspapper över och kavla ut den. Blir en stor rektangel jag gjorde dom runda när de var klara. Jag gjorde 2 små också på en annan plåt de smetade jag ut med en slickepott så att de blev runda. In i ugnen i ca 8-10 minuter i 150 grader. Alltså blir det 2 plåtar man använder :)

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0