Kasslergryta (Lchf)

Hej på er allihopa!

Idag var jag såå himla hungrig och väntade på att klockan skulle bli 12 så att jag kunde få äta min mat. Så jag satt redo vid matbordet när visaren slog över 12 slaget haha. Nu så är jag mätt och nöjd och ni skall få receptet på det jag lagade såklart. En plock ihop gryta kan man säga att detta blev meeen såå jäkla god.

Detta hade jag i : ( räcker till ca 4-5 personer)

400 g kassler

1 gul lök

1 vitlöksklyfta

8 stora färska champinjoner

2 tomater

1/2 burk salsa sås

1 tsk sambal olek

100 g färskost (här kan du ta antingen Ph-ost eller Cream cheese)

1 1/2 dl grädde

salt,peppar och chilipulver

Gör så här:

Hacka lök,vitlök,champinjoner och stek det i smör. Häll på färskosten, grädde och salsa och sambal och låt puttra lite. Häll i strimlad kassler och tomat och krydda efter smak låt allt puttra ca 10 minuter. Klart!

Jag åt stekt vitkål till och det var supergott. Strimla vitkål och stek det med rikligt med smör salta och peppra och det är klart när det är mjukt.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0