Veckorna springer på

och nu är det inte långt kvar innan jag sitter på planet exakt 12 dagar är det och nu börjar resenerverna komma fram trodde inte de skulle göra det men woow nervös? Svar JA.
Det är ju ändå första ggn jag ska flyga så det är väl inte så konstigt egentligen.
 
Den här veckan har varit härlig tränat 2 dagar och slappat resten eller slappat så har ja ju inte gjort utan det har ju blivit promenader och städning och sådant där vanligt vardagspyssel.
 
T ex som bakat cupcakes med dottern
 
 Muffins/cupcakes
 
 Recept:
 
100 g smör
2 st ekologiska ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk 3%
1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
Vi hade svart karamellfärg i smeten :)
 
Spritsade med Zoofluff:
 
60 g zoogodisar (klipps i mindre bitar så smälter de snabbare)
3 dl grädde
 
Värm grädden den får absolut inte koka tillsätt zoogodiset och låt det smälta.
Ställ in i kylskåp minst 5 timmar men helst över natten. Vispa det sedan fluffigt.
(Obs! Vi hade lite röd karamellfärg i så därav den starka färgen)
 

Kommentarer
Postat av: Jane Melander

Jag han flyga, jag kan flyga! Vart ska ni och hur länge? Jag har flugit en för länge sedan enda ner till Malmö!!!

Kram!

Svar: Vi ska till Thailand så en liten flygresa på 13 timmar blir det. Vi ska vara där 10 dagar :)Kram!
Zwampe

2014-03-01 @ 15:04:11
URL: http://xn--kattgare-3za.blogg.se
Postat av: Jane Melander

Ha det så skönt! Men nu har ni väl redan åkt! Det är ni värda! Jag har varit vrålförkyld i en vecka nu och inte haft mycket att skriva om på bloggen! Men om någon kommenterar på min blogg, brukar jag se det på mina mail!

KRAM!

2014-03-02 @ 17:59:17
URL: http://xn--kattgare-3za.blogg.se
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: hoppas jag gjorde rätt :) Tack så mkt vad kul :)
Zwampe

2014-03-27 @ 14:29:14
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0