Kläder längtan efter sommar och lite mat på det ;)

Här är det alltid full rulle..har provat mina kläder jag köpte i Thailand och hunnit med ett besök på våc..Nu står det chili con carne och puttrar på spisen och ja jag satte mig ner en stund.
Längtar efter sol och värme nu...gör inte ni det?
 
 
 
Hur gör jag då min chili con carne? Jo ca 500 g nötfärs
1 burk krossade tomater och 1 burk vitabönor.
1 paprika i valfri färg och 1 lök.
lite chilisås såklart och chilipulver (köpte med mig från thailand och den är spisy som sjuttan och det gillar jag ) Salt och svartpeppar som krydda med.
 
Jag steker köttfärsen och saltar o pepprar, i med lök och paprika när det nästan är färdigstekt.
Sedan över till en gryta och där fyller jag på med resten som skall vara i, smakar av och sedan kan det stå och småputtra ca 40-60 min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0