Köttfärsgratäng med bacon

Middagen är nu avklarad här hemma och idag gjorde jag köttfärsgratäng med bacon den går snabbt och är enkel och jag hade ingen större lust att stå så länge vid spisen idag.
 
Köttfärs 500 g
bacon 1 pkt
lök 1 st
vitlök 2 st
tomatpuré 2-3 msk
lite vatten 3 msk
Kryddor
 
Bottnen:     ugn 200 grader
 
ägg 4 st
grädde 1 dl
oregano
 
Översta lagret:
 
riven ost 2 dl
creme fraiché 0,5 dl
1 dl grädde
 
Gör bottnen och ställ in i ugn i 200 grader i ca 6-8 min.
Medans det är i ugnen kan du steka köttfärsen och hacka löken och pressa i vitlök och krydda. I med lite vatten och tomatpuré.
Knaperstek bacon i små bitar.
 
När bottnen är färdig i ugnen så häller man på köttfärsröran och bacon.
Vispar i hop det som skall vara till överstalagret alltså ostblandningen och häller på det och sedan in i ugnen.
 
225 grader i ca 10-15 min.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0