Just de

När vi gick till banken idag så satt det en tjej utanför där med en kaffemugg i papp och ville ha pengar..Hon hade en filt över benen och såg väldigt ynklig ut...I vanliga fall skulle jag få en klump i bröstet och tycka synd men nu är det så att de här flyttar sig runt här i stan och sitter utanför olika butiker och människor har varit snälla och köpt mat och velat ge men det tar dessa inte emot utan det de vill ha pengar så då kan det inte vara så synd för har de så fattigt i kassan så skulle mat oxå vara värdefullt...Eller har jag helt fel nu?
 
 
Jag tror inte att jag har fel alls och jag tycker det är synd att så många går på detta :(
Jag är absolut ingen hård och elak människa och jag hjälper till om jag kan men när det blir på detta sätt så känns det helt fel...varför bara pengar? och inte mat lixom mat är väl oxå viktigt?.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0