Assistansersättning

Vem har rätt till att få personlig assisans?. För att få denna typ av hjälp behöver man ha en fysisk eller psykisk funktionsnedsättning och att man behöver hjälp över 20 timmar i veckan. Behöver man t ex hjälp med att äta och klä på sig och att sköta sin hygien mm och att kommunicera så kan man söka denna hjälp.
Man söker detta bidrag och sedan avgörs det om man blir beviljad.
Detta är väldigt bra tycker jag och det finns säkert många som inte vet att man kan söka hjälp och att man kan få denna hjälpen heller.
Jag själv hade ingen aning om att det fanns så jag läste igenom detta och hade jag haft någon i familjen eller så som hade behövt extra hjälp så hade jag inte tvekat att söka.
Så har du/ eller ni i eran familj någon som behöver assistans så tveka inte gå in här och läs om allt ni kan få hjälp med.
Här kan ni få den hjälp med att hitta just det ni söker och vem behöver inte ha hjälp i denna djungeln som finns.
Så kika in på denna sidan och ta kontakt och få den hjälp du och din familj behöver!
Det är inte lätt att veta allt själv för det finns så många olika ställen man kan få hjälp på och det är verkligen ingen lätt match att klara själv. Jag skulle använda mig av all hjälp jag kunde få för att få detta bidrag och den hjälp den personen behövde för att klara sig och få den hjälp han/hon behövde.
assistansersättning info

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0