Gi-metod

Vad är Gi-metod för något?. Gi stå för glykemiskt index och är ett mått på hur fort blodsockret stiger efter en måltid. När man äter enligt Gi så ska man undvika kolhydrater. Man ska äta mat med mycket protein och man ska äta mycket fett och mycket grönsaker och dricka mycket vatten. Man ska också motionera några gånger i veckan och lyssna på kroppen signaler och hur den reagerar och mår. När man har nått sitt mål så kan man sakta och säkert åter upp ta mat med kolhydrater igen men man får hålla koll ät mindre mängd av pasta, potatis och ris och bröd.
Så vad ska man undvika när man äter efter gi? Pasta Ris Potatis Bröd (speciellt vitt) Frukt (ja, du läste rätt) Allt med socker (läsk, godis, bullar, kakor mm mm)
Vad kan man äta?: Grönsaker Kyckling Fisk (fet fisk typ makrill, lax & sill) Ägg Keso Kött Nötter Undvik inte att äta fett:).
Jag själv har provat att äta efter gi och ja det fungerar men det är också svårt för jag själv tycker om potatis och bröd och det skall man ju indvika. Men man klara ju ett tag det gör man. Jag tycker att det är lätt att följa och man får äta mycket gott också så jag tycker detta är en bra metod och den passar alla och är lätt att följa. Så ja det är väl det jag kan säga om Gi jag är absolut inget proffs på detta och all infp kan man ju hitta på nätet och det är lätt och bra. sida om GI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0