Inte så bra idag

har en dålig dag idag med det har varit några sådana här dagar nu och det känns väldigt jobbigt. Men man får gilla läget som det är bara.
Får sitta och blogga det får bli min terapi just nu och det gör så att jag mår bättre för stunden iaf.
Har haft dottern här en stund och det är också något som gör mitt humör bättre men det ska inte behöva vara så här jag ska kunna må bra hela tiden och inte bara någon timma då och då.
Ikväll ska jag sätta mig och läsa mina journaler och jag ska skriva lite här om vad som står och vad som sagts till mig så ska ni få veta lite mera...en massa lögner vill man ju inte att det ska finnas om en.
Sanningen kommer ju inte fram i journalen och nästa läkare som läser tror ju på det som står skrivet och drar sin slutsats efter det.
Egentligen borde alla få se vad som skrivits när man varit inne för det kan bli hur fel som helst i slutändan men många tror ju att det som sägs i rummet är det som hamnar på papper men så är det inte alls. De vänder allt som sagts till något annat och här kan det bli riktigt galet då man söker igen. Det vet ju jag av egen erfarenhet.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Bedrövligt att det inte står som det är, bra att du kollar igenom journalen. Du gör det så jättebra, jag beundrar dig verkligen att du orkar.
Kramar!

Svar: Tack =) ja man vill ju att det ska stå sanning..Kram!
Zwampe

2012-06-26 @ 20:16:31
URL: http://nattstad.se/lottiz63
Postat av: ingbac44

Det låter förfärligt med fel i journalerna för som du skriver så läser ju nästa personal vad som finns skrivet. Antagligen både sköterskor och läkare. Jag glömmer aldrig vad jag fick lida när jag hade bihåleinflammation och läkaren skrev ont i överläppen på remissen. Den journalen begärde jag ut sen och höll på att ramla av stolen när jag läste det.

Svar: ja och det är inte lite fel heller jag blev paff när jag läste allt och inget stämmer..skrämmande och nästa som läser ser detta och tror på det. Nä fy så här ska det inte få vara:(
Zwampe

2012-06-26 @ 23:12:46
URL: http://www.nattstad.se/ingbac44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0