Har märkt

Att jag blivit rastlös nu det sista och vet inte vad det beror på...har svårt att komma till ro på kvällarna, svårt att sova och på dagarna vill jag hitta på saker. När jag tänker efter så är det nog bara för att släppa tankarna på hjärtat men att vara ifarten hela tiden fungerar ju inte i längden heller.
Jag märker på mig själv att jag är rastlös och då vill jag ut och shoppa eller bara komma ut och göra någonting. Men man kan ju inte shoppa hela tiden det har inte jag ekonomi till.
Detta är något jag måste tänka igenom och se vad det är som händer med mig...tänker mycket på hur det kommer att bli och vad som kommer att hända med hjärtat ja ni förstår att det är mycket som snurrar i min hjärna nu.
Det är svårt att få ut det här det är så mycket man vill skriva men man får inte fram det.
 
Jag vill komma tillbaka till den person jag var för 2 år sedan...så mycket har ju förändrats hela jag är en annan person nu...kilona har ökat det mår jag dåligt av och min glada positiva sida är nästan borta. Jag var glad spontan och skrattig och alltid pågång och nu är jag tillbakadragen och vantrivs med min kropp och när man gör det så blir så mycket jobbigt. Man står och tittar på sig själv i spegeln och ser en tjock tjej stirra tillbaka. Jag vill va som jag var förut jag har iof aldrig varit någon smal tjej men jag var nöjd me mig själv då och trivdes.
Nu vet jag att många tänker så här men det är väl bara att banta?.
Men så enkelt är det inte för det hjälper ju inte att sluta äta om man inte kan t ex promenera. Jag kan inte ta en snabb promenad för då börjar hjärtat bråka allt måste göras i ett lugnt tempo och då fungerar det inte.
Sen blir det mycket tröst ätande för att man inte känner sig bra så man har kommit in i en ond cirkel och det är ta mig sjuttan inte enkelt att ta sig ur denna cirkel.
Jag intalar mig själv att på Måndag ska jag börja och Måndagen kommer och man kan/gör inget utan allt fortsätter som vanligt.
Oj nu blev det ett långt inlägg men ibland är det skönt att bara få skriva allt som bubblar och snurrar runt i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jobbigt du har det med ditt hjärta, jag hoppas att du snart ska få komma till ett annat sjukhus och att du ska få den hjälpen du behöver.
Jag vet hur det är de där med att inte må bra och att tröstäta, har varit där så många gånger själv. Jag kan inte sätta mig in i hur det känns med hjärtat då jag själv inte haft några sådana problem mer en "hjärtklappning" men hur det är att må dåligt psykiskt de vet jag och att tröstäta o att känna sig rastlös.
Du är en fin tjej o jag önskar att du snart ska få hjälp o få må bra!
Kramar!

Svar: ja man tröstäter och får ångest ja jag hoppas snart jag kan må som innan.Kram!
Zwampe

2012-07-29 @ 22:52:13
URL: http://nattstad.se/lottiz63

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0